Nosferatu

Vampieren zijn verdoemd, en geen clan draagt deze verdoemenis duidelijker met zich mee dan de Nosferatu. Andere vampieren kunnen nog menselijk lijken en opgaan in de sterfelijke samenleving; Nosferatu, echter, hebben die mogelijkheid niet, verminkt en vervormd door de vloek van vampirisme. Andere verwanten spreken van de legende dat Caine de hele Clan heeft gestraft voor een misdaad begaan door de stichter, de Antediluvian van de clan. Hierom zijn de Nosferatu altijd buitenstaanders geweest, nog meer dan de Gangrel. Ze zijn verguisd en worden alleen aangesproken door andere Clans wanneer dat strikt noodzakelijk is, wanneer het echt niet anders kan. Nosferatu Childer verduren verschrikkelijke pijnen wanneer hun lichaam zich transformeert in de eerste weken van hun bestaan onder invloed van de vloek, en hun aangezicht verraadt ze als monsters.
Nosferatu kunnen zich zonder gebruik van Disciplines niet onder mensen vertonen, en hierdoor leven ze doorgaans in riolen en catacomben. Vaak heeft hun lichamelijke trauma ook psychologisch trauma tot gevolg, en Nosferatu kiezen daardoor stervelingen die al mentaal en fysiek verminkt zijn. Vreemd genoeg werkt het systeem, en de Clan is over het algemeen direct, simpel en koel, en vermijden beter de obsessies en razernij die hun medeverwanten treft. Dit maakt de Ratten niet gemakkelijk om bij in de buurt te zijn, en veel oudere Nosferatu vinden veel vermaak in het spelletje om de reacties van anderen, vooral Toreador, te zien wanneer ze zich onthullen. Ook meten ze zo sociale contacten af: uitgebreide notities bijhouden wie wel en niet geschokt was door een Nosferatu bij eerste contact, en wie het beste zijn schokreactie in toom hield.
Nosferatu zijn overlevers; slechts weinig anderen kennen alle hoekjes, gaatjes, donkere holen en oude catacomben in een stad, en zo kunnen ze bijna overal in de stad ongezien komen. Daarnaast zijn ze buitengewoon bedreven in sluipen, afluisteren en meer van dat soort praktijken. Natuurlijk is dit niet alleen een vorm van amusement, maar ook van overleven, aangezien de geruchten en roddels wel eens waardevolle informatie kunnen bevatten. Zo overleeft de Clan van informatiehandel en ze kunnen hoge prijzen vragen voor hun kennis. Als iemand de stad wil leren kennen of informatie wil hebben over haar inwoners, gaan ze naar de Nosferatu, die door hun Obfuscate discipline overal een oor tegen de deur of vlieg op de wand hebben.
De laatste troef die de Nosferatu hebben is eenheid. Jaren van misbruik en slecht verhulde beledigingen hebben sterke banden gecreëerd tussen de Clanleden. Immers, ze zijn allemaal deelgenoot van de vloek, en daarom is er binnen deze Clan geen gekibbel en geen vendetta. Ze geven de voorkeur aan samenwerking en behandelen elkaar met beleefdheid en zorg. Als je met een Nosferatu solt, sol je met de hele Clan, en als ze met zijn allen besluiten om terug te sollen heb je als Verwant een serieus probleem.

Bijnaam: Ratten

Sekte: Hoewel de Clan moeite heeft met het ophouden van de Masquerade is zijn ze als geheel lid van de Camarilla. Er zijn wat Sabbat Nosferatu, maar zij hebben geen banden met de Clan zelf, al zijn er die zichzelf meer onafhankelijk beschouwen door hun informatiehandel.

Uiterlijk: Nosferatu zijn onnoemelijk lelijk. Puisten, grote oren, overdreven grote neuzen, overgrote getande monden, verkleuringen op de huid en doorligplekken zijn nog maar een paar van de uiterlijke tekenen van een Nosferatu.

Haven: Ver van stervelingen, vaak in verlaten gebouwen of kelders. De geruchten dat alle Nosferatu in de riolen wonen berust deels op waarheid, maar vaak wonen daar hele familiegroepen die de riolen uitbreiden tot iets... anders. Hele ondergrondse koninkrijkjes waar geen sterveling of Verwant een betrouwbare kaart van heeft bevinden zich onder de grote steden, bewaakt door dierlijke Vazallen.

Achtergrond: Nosferatu kiezen hun nageslacht van personen die veelal uit de menselijke samenleving zijn geworpen: zwervers en asociale psychopaten zijn de traditionele rekruteringsbasis. Soms zijn er Nosferatu die uit pure wraak een mooi of ijdel persoon schaken en dan kijken hoe ze veranderen wanneer de vloek hen treft.

Karaktercreatie: Nosferatu hebben vaak onafhankelijke concepten, waar fysieke en mentale attributen primair zijn. Sociale attributen zijn, zoals verwacht, bijna altijd onbelangrijk. Zaken als overleven en sluipen zijn dingen die snel aangeleerd worden, en informatiebronnen zoals bondgenoten, contacten en goedgeplaatste menselijke vazallen worden snel gecultiveerd.

Disciplines: Animalism, Obfuscate, Potence

Zwakheden: Nosferatu zijn afstotelijk lelijk, zonder uitzondering, en zelfs met het gebruik van Obfuscate is het moeilijk om sociaal bezig te zijn. Alle sociale gelegenheden gebaseerd op eerste indrukken of kennismaking zijn voor alle Nosferatu enorm moeilijk, en het opbouwen van een lange termijn relatie met een niet-Nosferatu is problematisch.

Organisatie: Hoewel de Nosferatu geen strakke organisatie kennen zoals de Ventrue of Tremere delen ze allemaal hun vloek, en daarmee kennen ze een ongehoorde eenheid. Ze zijn georganiseerd van stad tot stad en houden ook onderling contact door alle moderne communicatie die ze te pakken kunnen krijgen, van telefonie tot uitgebreide computernetwerken.

Quote: "Mijn waarde Prins, ik heb een interessante bandopname met een paar krasse uitspraken van een zeker bekend lid van de Raad. Deze zou u kunnen bezitten voor de juiste... prijs."

printversie in nieuw venster