Gangrel

Deze nomadische Clan heeft altijd bestaan op de grenzen van de menselijke samenleving, de voorkeur gevend aan de wildernis boven de beschaving. Dat ze deze wildernis deelden met onder andere weerwolven en nog ergere bovennatuurlijke wezens heeft ze een overlevingsinstinct gegeven dat geen enkele andere Clan kan evenaren. Hoe de eenzame jagers deze territoria hebben kunnen delen met zo veel andere jagers is onbekend, al kan het te maken hebben met het feit dat ze zelf vormverwisselaars zijn door hun unieke Discipline. De sterfelijke legenden over wolven of vleermuizen zijn geïnspireerd door de krachten van een ervaren Gangrel.
Zoals Brujah zijn de Gangrel angstaanjagend effectieve vechters; echter, hun kracht komt niet voor uit razernij, maar uit dierlijk instinct, en ze zijn de vampiers die het dichtste staan bij het Beest, zich verliezend in de Jacht. De Clan heeft onder andere om die reden minder contact met andere Clans, en het populaire beeld is dat Gangrel stil, teruggetrokken en grimmig zijn, al is dit meer uit desinteresse dan elke andere reden. Ze hebben als clan niets met de uiterlijke praal zoals de Ventrue en de Toreador dat hebben, aangezien ze door historie veel hebben met bijvoorbeeld zigeuners en landlopers. Sterker nog, volgens legenden zijn de Roma zigueners afstammelingen van de Antediluvian van de Gangrel, en elke vampier die het waagt om een Roma een haar te krenken heeft een goede kans dat een Gangrel optreed als beschermer voor de sterveling in kwestie. Natuurlijk negeren de Ravnos deze waarschuwing, en de Gangrel en Ravnos hebben om die reden een vete die al eeuwen enthousiast in stand word gehouden.

Bijnaam: Beesten, Buitenstaanders

Sekte: De Gangrel zijn nominaal allen leden van de Camarilla, maar geven weinig om sekte. Echter, om deze reden zijn er ook weinig Sabbat Antitribu. Er is de laatste tijd op samenkomsten wel gemor geweest over de Camarilla en een mogelijke afsplitsing, maar hier is dit bij gebleven.

Uiterlijk: De harde leefstijl van de Gangrel en hun gebrek aan interesse in de menselijke samenleving geeft Gangrel een eenzame, ruwe uitstraling. Combineer dat met de dierlijke trekjes die onderdeel zijn van hun nalatenschap en hun instinct, en Gangrel zijn behoorlijk angstaanjagend. Sommigen vinden Gangrel een zekere natuurlijke, dierlijke schoonheid hebben, maar dat kan leiden tot een enkeltje geweld indien het recht in het gezicht van een Gangrel wordt gezegd.
Ze kleden zich doorgaans simpel, eerder kijkend naar noodzaak en nut dan uitstraling. Jongere Gangrel hebben soms de neiging om ten alle tijde rond te lopen met Outdoor Survival Gear, maar dit is een recente ontwikkeling en niet zo wijdverbreid.

Haven: Gangrel hebben zelden een permanente Haven. Soms hebben ze een netwerk van Havens, nu eens daar een week of een maand doorbrengend, dan weer doortrekkend naar een volgend gebied. Dit geeft geen problemen daar de unieke Discipline van de Gangrel ze in staat stelt om in de aarde zelf te slapen en te schuilen voor de zon. Zelfs als ze in steden verblijven is dit patroon duidelijk te zien, al is de kans dat de Gangrel daar een permanente haven heeft aanzienlijk groter.

Achtergrond: Gangrel creëren nageslacht om verscheidene redenen, zoals elke vampier, maar ze kiezen bij voorkeur eenzame individuen, die de fysieke en emotionele schok van de verandering aankunnen. De Sire traint zijn nageslacht niet zo uitgebreid als andere Clans; de meeste Gangrel ontdekken hun nieuwe onleven als individuen. Dit zorgt voor een ‘sink or swim’ mentaliteit onder de nieuwe Gangrel, die hierdoor snel de juiste vaardigheden ontwikkelen.

Karaktercreatie: Gangrel hebben doorgaans een aard en voorkomen die dicht bij elkaar liggen, aangezien de politiek niet hun arena is. Fysieke attributen zijn meestal primair, en Gangrel ontwikkelen de vaardigheden om te overleven tot een ongekend hoog niveau. Ze hebben vaak bondgenoten en contacten, maar zelden invloed of sterke financiële middelen.

Disciplines: Animalism, Fortitude, Protean

Zwakheden: Gangrel zijn erg dicht bij het Beest, en dit manifesteert zich in hun Frenzy. Elke keer dat ze onder de invloed van Frenzy raken verkrijgen ze een animalistisch trekje. Deze trekjes worden in overleg tussen de speler en storytellers gekozen, en zal waarschijnlijk passen binnen de situatie die de Frenzy heeft veroorzaakt. Hierdoor gaan Gangrel meer en meer lijken op het innerlijke beest en hierdoor verliezen ze langzaamaan hun menselijke uiterlijk. Uiteraard levert dit problemen op met de Masquerade.

Organisatie: De Gangrel hebben geen formele organisatievorm, maar Ouderen worden over het algemeen respect gegeven; er zijn regelmatig Ontmoetingen; bij deze festivals feesten en dansen de Gangrel, en vertellen ze verhalen van hun reizen. Schijn- en eergevechten worden ook gevoerd tijdens deze festivals, tot eerste bloed of totdat een van de vechtenden het opgeeft; zelden is de dood het resultaat. Gangrel jagen alleen, hoewel ze zelden tijdelijk in groepsverband werken indien een prooi groot genoeg is.

Quote: "Geef de welp een minuut of twee voorsprong, dat maakt de jacht interessanter."

printversie in nieuw venster